5 Şubat 2012 Pazar

Themis adalet tanrıçası

efendim bilenler bilir bilmeyenler için söylüyorum -ne akla hizmet bu işe giriştim orası şüpheli  ama- geçen dönem  hukukta yandal yapmaya başladım..sanki kendi anadalımı haketmiş gibi birde bu işe soyunduk ya  sonumuz hayrolsun...

Eee o kadar gidip geliyoruz  final zamanlarında bilmem kaç sayfa kitap okuyoruz, pratikler çözüyoruz dedim ki bari  bu bloga da bir  katkı sağlasın...

bundan sonra derste öğrendiklerimi, bazen sağdan soldan duyduklarımı, bazen medyadan takip ettiklerimi,bazen de yargıtay kararlarını burdan dile getirmek isterim takdir ederseniz eğer.

eminim ki bazı konular sizlerinde dikkatinizi çekecek anlatacaklarım hem  öyle sıkıcı, karamsar, ciddi konular da olmayacak..

işe adalet tanrıçası'ndan başlamak istedim.

adelet tanrıçası Yunan Mitolojisindeki Themis yani; Gökyüzünün hakimi olarak kabul edilen Uranüs ve toprağı yani yeri temsil eden ve tüm tanrıların atası olarak kabul edilen Gaia'nın kızı olan adalet ve düzen tanrıçası.
Adalet ve düzeni temsil eden Themis,bir elinde terazi öteki elinde kılıç ttan gözleri bağlı bir bakire olarak simgelenmiştir.
Elindeki terazi adaleti ve adaletin dengeli dağıtılmasını,diğer elindeki kılıç ise adaletin keskinliğini simgeleyemektedir.
Kadın ve bakire oluşu bağımsızlığını,gözlerinin bağlı olması ise tarafsızlığı simgeler.
Themis, Olympos’ta yaşar, Tanrıların toplantılarına başkanlık eder,  ve Olympos'taki düzeni o korurmuş.
Themis insanların özlem duyduğu ve olmasını istediği bağımsız,tarafsız,adeletin dengeli şeklde dağıtıldığını,caydırıcılığı olan hukuk düzeninin ifadesidir.
               
                                               benden şimdilik bu kadar sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder