7 Mart 2012 Çarşamba

yeşil pazarlama

uzun bir aradan sonra kocaman merhabalar sevgili blogseverler
ehh takdir edersiniz ki yeni bir eğitim dönemine alışma süreci biraz uzun sürüyor.Günlerdir tatil bitsinde okula gideyim diye sayıklayan ben okul açılınca sanki  24saat yetmezmiş gibi sudan çıkmış balığa döndüm.Blogumla daha fazla ilgilenme zamanı gelmişte de geçiyor bile...

Bugünkü yazımı yarın pazarlama yönetimi dersinde yapacağım sunuma ayırıyorum keyifli okumalar dilerim :)

öyleyse yeşil pazarlama diyerek söze başlayayım:

Derste öğrendiğimiz üzere dünyada bütün pazarlama tanımları American Marketing Association tarafından yapılıyor ve onların tanıtımına göre Green Marketing, çevreye duyarlı olduğu düşünülen ürünlerin pazarlamasıdır.


Son zamanlarda İklim değişikleri nedeniyle kendisinden  fazlasıyla söz ettiren Küresel Isınma pazarlamıcılarında dikkatini çekerek hızla yayılan bir trendin çıkış noktası oluverdi.


Küresel ısınmanın nedenleri sayılmaya başlandığı zaman akla gelen ilk madde fabrikalardan çıkan zehirli gazlar olunca endüsticilerde bunu önlemek adına harekete geçtiler ve ürünlerini yada markanın pazarlanmasında green marketing'e kullanmaya başladılar.Bu durum benim gibi çevreci tüketicilerde çevreye duyarlı markalara karşı bir sempati uyandırmaya başladı. love-marketing dediğimiz kavramı başarmış oldular.


Başarılı green marketing örneklerini de sizinle paylaşmak isterim;


*''Doğa için Garanti''
“Çevreye Duyarlı Bonus Card sahipleri, harcama tutarına ve kart çeşitine göre kazandıkları bonusun %10 ila %30′u arasında değişen kısmıyla, WWF-Türkiye’nin doğa koruma çalışmalarına katkıda bulunuyor. Kartın yapımında mümkün olan en az seviyede PVC kullanılıyor ve doğada daha hızlı yok olması sağlanıyor. “


*NTV, yeşil ekran‘da yaptığı programlarla çevreye olan duyarlılığını gösteriyor



*  Nike Reuses-A-Shose(ayakkabılarını Yeniden Kullanma) programı kapsamında eski Nike ayakkabıları toplanarak.Nike Grind denilen bir materyal içine karıştırılıyor.Üretilen son malzeme atletizm ve oyın parkı yüzeylerinde ve bazı Nike ürünlerinin yapımında kullanılıyor.




*Dell, Goodwill Industries şirketiyle ortaklık içinde Dell Reconnect adında bir program yürütüyor. Program, tüketicilerin kullanılmış elektronik aletlerini -markası ne olursa olsun- Goodwill’in Amerika ve Kanada’da programa destek veren 2,200+ mağazasından birine götürerek geri dönüşüme katkıda bulunmalarına destek veriyor


en çok dikkatimi çeken kampanyalardan biri de Starbucks'un karton bardaklarını plastik bardağa dönüştürme projeleri oldu her gün milyonlarca kişinin ki bu sayı 16.000'i buluyormuş yılda kaç ağaç kurtulur gelin siz düşünün  ve bu proje ile;


1.2 milyon Starbucks müşterisi katıldı.
47.127 müşteri plastik kahve kabı kullanmak için söz verdi.
Hakkında ulusal TV’lerde 20, yerelde  ise 265 haber gerçekleşti.
12 ulusal basılı medyada kampanyanın hikayesi yer aldı.

başarılı bir proje olduğu üzerine daha fazla konuşmaya gerek yoktur herhalde
bu kampanyanın videosuna buradan izleyebilirsiniz

şimdilik benden bu kadar yeşil bir dünya dileğiyle:) görüşmek üzere

4 yorum:

  1. Bende yeşil pazarlama konusuyla ilgiliyim ve tez çalışmam var, yazınız güzel olmuş. Konuyla alakalı yesil-pazarlama.blogspot.com adresindeki yazılarıma bakabilirsiniz.
    Murat Erdör

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim MuRat Bey sunumumu hazırlarken sizin yazılarınızdan epey faydalandım bunun için ben teşekkür ederim.

      Sil
  2. Starbucks ın yaptığı sosyal kampanya verilerine nereden ulaştınız acaba yardımcı olabilir misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski bir yazım olduğu için verileri nereden aldğımı ne yazıkki hatırlayamıyorum size yardımcı olmadım kusura bakmayın :(

      Sil