30 Aralık 2011 Cuma

mutlu olmak


Gülümsemeyi kahkaha atmayı şöyle bir kenara bırakın artık mutlu bile olamıyoruz...


Mutlu olmaya vaktimizin olmadığını düşünüyorumum artık;mutlu olmıyoruz...
Ne dersiniz öyle değil mi ama kendimize zaman ayırmak, alışverişe, kuaföre, arkadaşlarla toplanıp bir sıcak kahve yudumlamaya mutlu olmak için gitmiyor muyuz...
Demekki mutlu olmak için işimizden gücümüzden feragat edip mutlu zaman dilimleri yaratmaya çalışıyoruz kendimize...
Şöyle bir düşündümde ne zaman içten bir kahkaha attım...Ya siz??Ne zamn karnınıza ağrılar girene kadar güldünüz???Ne üzücü durup bir süre düşünür olduk cevap verebilmek için...


MUTLU OLMAK  nedir öyleyse?
Bugün de nefes alabiliyor olmak  mutlu olmak  için yeterli midir??
Nedir  bu mutlu olmanın yolları??  
Bu yazıyı sayfalar arasında dolaşırken buldum  ve sizlerle de  paylaşıyorum benim düşümcelerimi de (...) içinde aktarıyorum 
keyifli okumalar dilerimm...
1- Asla demeyiniz asla asla demeyiniz (hayatınızda kesin çizgiler olmasın)
2- Cümlenizin başlangıcı ''ama'' ve ''fakat'' olmasın!
3- ''fark etmez'' derseniz yalan söylemiş olursunuz, her şey fark eder.(işte bu tam da beni anlatıyor farketmez kelimesini sözlükten çıkarıyoruz)
4- Hiç bir cümlenizin fiili '' mış, miş ''veya ''lar, ler ''veya ''mişler, mışlar'' veya ''larmış, lermiş'' le bitmesin,bunlar sizin bilmediğiniz ve görmediğiniz, başkasının anlattığı eylemledir ve bunlara göre hareket hem size hem karşınızdakine zarar verir. 
5- Başkasının yerine düşünmeyin !! 
6- Başkasının yerine karar vermeyin !! 
7- Bencilce yaşayın, zaten insan bencildir ve kendisi için yaşar, aksini söyleyip veya düşünüp kendinizi kandırmayın, böylece kim olduğunuzu ve nerede olduğunuzu bilirsiniz. Başkalarına daha az zarar vermiş olursunuz. -ben bu maddeyi beğenmedim siz ne dersini?
8- Pozitif düşünce ile yaklaşın konulara (yapacağım,başaracağım gibi), 

9- Hiç bir zaman gerçek ve doğrudan vazgeçmeyin ! 
10- Geçmişi yargılamayın, bir şey kazanamazsınız sadece tecrübe olarak faydalanın ve mutsuzsanız tekrar etmeyin ! 
11- Mutlu olmak ve ilerlemek için yaşanan şeyleri tekrar yaşamayın,yaşanmışlardan faydalanın (ateşin el yaktığını öğrenmek için elinizi ateşe sokmaya gerek yok, etrafınıza bakmak ve okumak yeterlidir) Şunu  unutmayın; ''Aynı şeyleri tekrar tekrar yapıp farklı sonuçlar elde etmeyi beklemek aptallıktır.'' Albert Einstein Dünyanın en zeki adamının sözlerine kulak verin. 
12- Kendinize ve etrafınızdakilere - insanlara güvenin onları sevin! 
13- Genelleme yapmayınız! (bütün erkeler veya kadınlar gibi) 
14- Siz hissettiğinizi yaşayın, varsın dünya beğenmesin siz beğeniyorsanız yeterlidir. 
15- Bir anı yaşamak için yıllar harcamak başarısızlıktır, başarı bir anda yılları yaşayabilmektir. 
16- Ben hep veriyorum, almıyorum demeyin,almayı bilmeyen vermeyide bilmez.Vermeyi bilmediğinizden o hiç bir yere gitmez.Almasını bilmeyen veremez, vermesini bilmeyen alamaz, ağlamasını bilmeyen gerçekten gülemez, üzülmesini bilmeyen sevinemez.Her şeyin dengesi vardır. 



Nacizane bir tavsiye de benden:
Bugun geriye kalan ömrünüzün ilk günü gibi kabul edin  
ve  her güne yepyeni bir başlangıç yapın... 


                                                                                
Bu yılın  en son yazısına şimdi son verirken mutlu bir yılbaşı akşamı diliyorumm sizlere  kendinize dikkat edin, eğlenceyi de dozunda yaşayın..
                                                                                                   mutlu yıllar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder