12 Temmuz 2012 Perşembe

e-ticaret Anadolu'da atağa geçti !

online shopping, online alışveriş, e-ticaret olarak Türkçe'ye tam anlamıyla  yaratıcı bir şekilde  çevirisini yapamamış olsakta artık yediden yetmişe bu kelimelerin ne anlama geldiğini biliyoruz.
Her ne kadar eski jenerasyona göre ''böyle alışveriş olur muymuş?'' ''dokunmadan denemeden alışveriş alışverişten sayılır mıymış?'' deselerde canım annem bile online alışverin nimetlerinden yararlanmaya başladı bile geçtiğimiz aylarda emaktar çamaşır makinamız banyo da gezinmeye başladıktan sonra  miyadını doldurduğu anlaşıldı ve eve yeni bir makina alınmaya karar verildi. Ama artık binlerce çeşidin olduğu piyasa da mağaza mağaza gezmenin hiçte kolay olmadığını anlayan annem internetten modeleri araştırmaya başladı ve büyük oranda indirimi de yakalayınca geleneksel alışverişi bir kenara atıp sepete attırıverdi koca çamaşır makinayı :))
Bizim evin hallerinin online shopping ile tanışması böylelikle başlamış oldu ve arkası da çorap söküğü gibi gelmeye başladı...Gökçe'ye keman Betül'e fotoğraf makinası derken de devam etti gitti...


yine ben anlatmak istediğim konudan epey uzaklaştım.... Hemen toparlıyorum...

Bankaya gelen Doğuş Grubu dergilerinden bir haberi size aktarmaka istiyorum...
Türkiye’de anne-bebek ve çocuk kategorisindeki e-ticaret büyük bir hızla Anadolu’ya, özellikle de Doğu ve Güneydoğu Anadolu’ya kayıyor, Türkiye'nin en büyük online alışveriş merkezi hepsiburada.com’un verilerine göre; Anadolu’da, bu konudaki ürünler satışlarda rekorlar kırıyor.

Satışların yüzde 63’ü, 73 bin adet ile 3 büyük şehrin dışındaki illerden yapılıyor. Bilgisayar başında bir ‘tık’ ile istediği ürün ve markaya kolaylıkla ulaşan Anadolu tüketicisi satışları rekor oranda arttırdı.
Anadolu’nun 2012 yılında satış grafiği en fazla yükselen şehirleri ise Gaziantep, Mardin, Osmaniye, Gümüşhane, Kilis, Niğde ve Konya. Anne-bebek-çocuk kategorisinin müşteri profiline bakıldığında, İstanbul 28 bin 87 adet ile yüzde 23.61, Ankara 9 bin 373 adet ile yüzde 7-49, İzmir 6 bin 595 adet ile yüzde 5.61’lik dilime giriyor. Geçmiş yılla, bu yılın ilk yansındaki genel satış ve ürün bazında yüzde artışlarına bakıldığında genelde yüzde 38’lik bir artış göze çarpıyor. Güneydoğu Anadolu Bölgesi yüzde 78 ile açık ara zirvede. Diğer illerin artışlan ise şöyle; Ege Bölgesi yüzde 46, Marmara yüzde 44, İç Anadolu yüzde 37, Doğu Anadolu ve Karadeniz yüzde 23.
Anadolu’da en fazla yükselişte olan ürünler ise bebek bezleri, ana kucaklan, bebek sağlık ürünleri ve bebek arabaları. Güneydoğu Anadolu bebek bezi satışında rekor kırıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder