4 Şubat 2012 Cumartesi

Başka Türlü Birşey

tam da sevdiklerimle beraber Türkiye turu yapmaya kara vermişken onlarla tanıştım...

bir cumartesi sabahı için oldukça erken bir saatte uyanmıştım ki CNNTurk'te  Pınar Esen'in ''Hafta Sonu Keyfi''programında  bu iki gezgin maceralarını anlatırken onlara rastladım....Pür dikkat dinlemeye başladım ne de olsa gezmeyi yeni yerler keşfetmeyi ben de seviyordum tabi onlar kadar cesaretli olmam mümkün olmasa da...

Bu iki kafadar işi gücü bırakıp  dünya turu yapmaya karar vermişler.


Onlar kendilerini anlatırken şu cümleleri kuruyorlardı:


''Okul sıralarındayken çoğu insan gibi bizim de hayallerimizde ÖSS'de iyi okullara girmek, sonrasında kurumsal firmalarda iş sahibi olmak vardı. Bunların hepsi gerçek oldu. Ancak istediğimiz şeyin bu olmadığını anladık ve bu güvenli limandan ayrılmaya karar verdik. Gidiyoruz. Hayatı yeniden sorgulamaya, bambaşka yerlerdeki bambaşka yaşamları keşfetmeye, dünyanın okumadığımız diğer sayfalarını okumaya gidiyoruz...''

ve bu istekleri sadece sözde kalmamış, bu hayallerinin peşinden koşmayı da bilmişler. Nasıl da imrenilesi bir durum değil mi? itiraf etmeliyim ki programı izlerken tası tarağı toplayıp başka coğrafyaları keşfetme hayalleri kurmadım değil...


Onlara Can Yücel'in ''Başka Türlü Birşey'' şiiri ilham oldu ve  bir hayalin peşinden tüm dünyayı gezdiler...
benim en çok merak ettiğim 13 ay süren bu gezi onlara ne kadara mal olmuştu? cevap yine onlardan geldi kişi başı ''33bin TL'' yaşadıkları sefaleti bir kenara bırakırsak böylesine uzun bir gezi için çokta büyük bir mebla değil hani ne dersiniz?

Bu iki gezgini bir hayalin peşinden koşturan o şiiri sizler için de paylaşıyorum..

''başka türlü bir şey benim istediğim
ne ağaca benzer, ne de buluta
burası gibi değil gideceğim memleket
denizi ayrı deniz,
havası ayrı hava..

bir başka yolculuk dalından düşmek yere
yaşadığından uzun

bir tatlı yolculuk dalından inmek yere
ağacın yüksekliğince
dalın yüksekliğince rüzgarda
ve bir yeni ömür
vardığın çimen yeşilliğince

nerde gördüklerim
nerde o beklediğim
rengi başka
tadı başka..''


bu iki gezgin sağosunlar bizi anılarından mahrum bırakmayıp deneyimlerini burada anlatmışlar..
onlara facebook'tan da ulaşbilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder