14 Aralık 2011 Çarşamba

dizi ihracatı

Eskiden insanların kafası ne kadar da rahatmış demekten kendimi alamıyorum -televizyonun Türkiye pazarına henüz girdiği tek kanallı yayının yapıldığı dönemlerden bahsediyorum-
Şimdilerde dizilerimizi  bir programa koymakta bile zorlanıyoruz. Hele de sevdiğimiz dizilerin çakıştığı günlerde ne yapacağımızı bilemiyoruz. Rekabetin kışıştığı bugünlerde kanallarda reklamları bile aynı saate koyunca iyice panikler hale geldik...Eskiden olduğu gibi iki diziyi aynı anda izleme olanağımızı da elimizden aldılar... Upuzun reklam araları olurdu o arada ikinci diziye geçer ne oluyor ne bitiyor öğrenirdik :) gerçi 20 dakika reklam arası mı olurmuş  canım, dizinin nerde kaldığını unutuyordu insan :)


Ah ah eskiden böylemiymiş hiç bir film oynarmış haftada, onu izlemek içinde mahallede bir eve çoluk çoçuk toplanırlarmış ahali İstiklal Marşı'na kadar da soluksuz izlenirmiş hep beraber... Kim şanşlı şimdi bunu düşünüyorum ya neyse...

Bak yine buraya nerden geldiğimi  bilmiyorum ama  benim asıl anlatmak istediklerim başkaydı...
Çoçukluğumdan hafızamda kalan pembe diziler vardı bölük pörçük hatırlıyorum çoğunu ama sıkı takipçisiydim öyle böyle değil hani hiç kaçırmadan izlerdim Rosalinda Marimar  en çok sevdilerimdendi.Epey sürmüştü bu pembe dizi fırtınası Türkiye'de, biri biter diğeri başlardı ardı ardına. Haberlerden önceki kuşakta oynardı babam daha gelmemiş olurdu yoksa mümkün müydü izlemek :)

O zamanların Brezilya dizileri şimdilerde Türk dizileri dünyayı kasıp kavuruyormuş..Hiç küçümsemeyin haa bu dizi ihtacatı büyük sektör. Konuşulan meblalar dudak uçuklatacak cinsten...son rakamların 60 milyon doları aştığı söyleniyor..

*Yunanistan ve Bulgaristan'da 2kişiden biri Türk dizisi izliyormuş mesela

*Bu dizilerin ihraç edildiği ülkeler:Almanya Polanya,Makedonya,İsrail,Ukrayna,Hırvatistan... ve bu liste uzayıp gidiyormuş

*İhraç edilen diziler arasında Gümüş,Yaprak Dökümü,Asmalı Konak,Aşk-ı Memnun,Menekşe ile Halil....varmış

öyleyse iyi seyirler olsun diyorum:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder