7 Mart 2012 Çarşamba

Duydum ki beni bırakmaya azmediyorsun etme 
Başka bir yar başka bir dosta meylediyorsun etme 
Sen yadeller dünyasında ne arıyorsun yabancı 
Hangi hasta gönüllüyü kasdediyorsun etme 
Çalma beni benden beni gitme o ellere doğru 
Çalınmış başkalarına nazar ediyorsun etme 
 Ey ay felek harab olmuş alt üst olmuş senin için 
Beni öyle harab öyle alt üst ediyorsun etme 
 Ey makamı var ve yokun üzerinde olan kişi 
Sen varlık sahasını öyle terk ediyorsun etme 
 Sen yüz çevirecek olsan ay kapkara olur gamdan 
Ayın da evini yıkmayı kastediyorsun etme 
 Benim dudağım kurur sen kuruyacak olsan 
Gözlerimi öyle yaş dolu ediyorsun etme 
 Aşıklarla başa çıkacak gücün yoksa eğer 
Aşka öyleyse ne diye hayret ediyorsun etme!
 Ey cennetin cehennemin elinde olduğu kişi 
Bana cenneti öyle cehennem ediyorsun etme 
 Şekerliğinin içinde zehir zarar vermez bana
O zehiri o şekerle sen bir ediyorsun etme 
 Beni sevindiriyorsun huzurum kaçar öyle 
Huzurumu bozuyorsun sen mahvediyorsun etme 
 Harama bulaşan gözüm güzelliğinin hırsızı 
Ey hırsızlığa da değen hırsızlık ediyorsun etme 
 İsyan et ey arkadaşım söz söyleyecek an değil 
aşkın baygınlığıyla ne meşk ediyorsun etme
Mevlana Celaleddin Rumi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder